محل بنر تبلیغاتی شما

پورتال اطلاع رسانی سامانه سبد کالا

 پورتال اطلاع رسانی سامانه سبد کالا

سرویس اقتصادی- با راه اندازی پورتال اطلاع رسانی سامانه سبد کالای حمایتی دولت، مردم می توانند با ارسال شماره کارت بانکی حساب یارانه و کد ملی به شماره پیامک ۵۰۰۰۷۹۹ از وضعیت شمول خود در طرح سبد کالا اطلاع پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری تستیم، وزارت صنعت معدن و تجارت با معرفی مرکز تماس و شیوه‌های ارتباطی با طرح سبد کالای حمایتی اعلام کرد: برای ارتباط مردم با سامانه سبد کالای حمایتی، کانال‌های ارتباطی زیر جهت اطلاع‌رسانی و پاسخ به سئوالات و پیگیری مشکلات برقرار شده است:

از طریق مراجعه به اینترنت: وب‌سایت رسمی اطلاع‌رسانی سامانه به آدرس www.yaranehkala.ir جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به طرح و لیست فروشگاه‌های مجاز در دسترس است. از طریق این وب‌سایت، هر شهروند می‌تواند وضعیت شمول خود در طرح را پیگیری و موجودی سبد کالای خود را استعلام نماید.

از طریق تلفن گویای وزارت صنعت، معدن و تجارت: شهروندان محترم می‌توانند از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره ۰۹۶۱۲ با مسئولین و کارشناسان طرح جهت دریافت پاسخ سئوالات خود تماس حاصل فرمایند.

از طریق شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت: در صورت بروز هرگونه اشکال در فرایند تراکنش، همانند روال قبل مردم می‌توانند با مرکز تماس شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت که روی رسید دستگاه کارت‌خوان درج شده است، پیگیری موارد به انجام رسانند.

از طریق تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول: همچنین شهروندان محترم می‌توانند با تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول به شماره #۷۹۹* ، و یا ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۷۹۹، با ارسال شماره کارت بانکی و کد ملی خود از وضعیت شمول خود در طرح اطلاع یافته و همچنین اطلاعات مربوط به موجودی سبد کالای خود را دریافت نمایند. در این خصوص دقت شود که شماره کارت بانکی که واریز یارانه نقدی به آن صورت می‌پذیرد مد نظر است.

چند تذکر مهم از سوی وزارت صنعت درباره سبد کالا:
- برای دریافت سبد کالای تخصیص یافته به نزدیک‌ترین فروشگاه به محل سکونت مراجعه شود.
- فروشگاه‌های عرضه‌کننده سبد کالا مجاز به اخذ هیچگونه وجه نقدی و غیرنقدی از شهروندان محترم نیستند.
- جهت دریافت سبد کالای حمایتی به همراه داشتن کارت عابر بانک سرپرست خانوار الزامی است.
- برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع نباتی و پنیر اقلام تشکیل دهنده سبد کالای حمایتی هستند.
- تلاش بر این است سبد کالای حمایتی به صورت یکجا به خانوارهای مشمول تحویل شود.
- در صورت ناقص بودن سبد کالا در مراجعه اول به فروشگاه امکان مراجعه مجدد برای دریافت اقلام باقی‌مانده آن در طول ماه وجود دارد.

پرسش‌های متداول در خصوص سبد کالای حمایتی دولت
به منظور جلوگیری از سرگردانی شهروندان محترم در خصوص جزئیات طرح ارائه سبد کالای حمایتی، لیستی از پرسش‌های متداول و عمومی در خصوص جزئیات طرح و دست‌اندرکاران آن در زیر گردآوری شده است. این لیست در طول زمان بر اساس تغییرات کلی و جزئی در طرح سبد کالای حمایتی به روز رسانی می‌شود.

پرسش: سبد کالای حمایتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

پاسخ: خانوارهای مشمول سبد حمایتی کالا به ترتیب زیر بوده و به هر خانوار یک سبد کالا تعلق می‌گیرد:
کلیه شاغلان ﻭ بازنشستگان دولت اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی
کلیه شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی
کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی
روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
دانشجویان متأهل به تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی
طلاب به تشخیص مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه
سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور

پرسش: نحوه تخصیص سبد کالای حمایتی به خانوارها چگونه است؟

پاسخ: اطلاعات خانوار مشمول سبد کالای حمایتی از طریق کارت عابر بانکی که توسط سرپرست خانوار در طرح یارانه‌های نقدی به سازمان مدیریت هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده است مدیریت می‌شود. به ازای هر خانوار مشمول طرح یک سبد حمایتی در نظر گرفته شده است که با مراجعه سرپرست خانوار به همراه کارت عابر بانک مربوطه به فروشگاه‌های مجاز عامل توزیع در سراسر کشور به ایشان تحویل می‌گردد.
شیوه کار در این طرح همانند انجام خرید از فروشگاه با استفاده از کارت عابر بانک بوده و بدون ارائه کار